loading...
به وبلاگ خودتون خوش آمدید!
سعید نورین بازدید : 3242 پنجشنبه 04 شهریور 1389 نظرات (0)

مناطق ديدني تهران

بند يخچال يکي از نقاط ديدني شهر تهران است که به جهت وجود سنگ هاي طبيعي مناسب براي صخره نوردي، بسيار مورد توجه علاقه مندان به اين ورزش قرار گرفته است. منطقه بند يخچال با داشتن سنگ هاي مناسبي همچون "آلبرت"، "مريم"، "کلاهک"، "چکمه" و ده ها سنگ کوتاه و بلند ديگر، امروزه به صورت مکاني بسيار جذاب براي علاقه مندان درآمده است.

 

ولنجک-قله توچال

 

ولنجک (کسر واو و لام، فتح جيم) يکي از محلات تهران است که در شمال يک شهر قرار گرفته است. دليل معروفيت اين محله، وجود يکي از مسيرهاي صعود به توچال در آن است که باعث شده عده زيادي از کوهنوردان با اين محله آشنا شوند. مسير ولنجک به توچال، مسيري نسبتا راحت تر نسبت به مسير دربند است.

 

پارک جنگلي پرديسان

 

بوستان جنگلي پرديسان در شمال غربي تهران بين بزرگراه هاي شيخ فضل الله نوري، همت و حکيم محدود قرار گرفته است. بزرگراه يادگار امام نيز در راستاي شمالي-جنوبي اين بوستان را به دو بخش تقسيم مي‌‌کند که ارتباط اين دو بخش به وسيله دو پل برقرار شده است. از امکانات اين بوستان مي‌‌توان به موزه تنوع زيستي، موزه آب (در حال ساخت) و باغ وحش اشاره کرد.

 

قله و دره دارآباد

 

دارآباد يکي از نقاط ديدني و تفريحي شهر تهران است که هم اکنون به صورت يکي از نقاط مهم گردشگري اين شهر درآمده است. دارآباد هم به دليل وجود رودخانه کوچک آن که در داخل دره اي قرار دارد و هم دليل مسير کوهنوردي و پياده روي داراي مشتاقان زيادي است. اين محل در شمال شرق تهران واقع گرديده و بهترين راه دسترسي به آن از ميدان تجريش و قدس است.

.

 

برج ميدان آزادي

 

برج آزادي، نماد شهر تهران است که به يادبود جشن هاي ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهي ايران طراحي و ساخته شد. اين برج که به نام برج شهياد معروف بود؛ هم اکنون به آزادي معروف گرديده و در يکي از مهم ترین و بزرگترین میادین شهر تهران واقع گردیده است.

 

کلک چال

 

کلک‌چال (با ضم کاف و فتح لام)، نام یکی از قله‌های رشته کوه مرکزی البرز، در شمال تهران است که امروزه به صورت یکی از تفرج گاه های اصلی کوهنوردان و مردم عادی درآمده است. ارتفاع قله کلک چال از سطح دریا 3350 متر است که به علت مسیر زیبا و دیدنی، جذابیت زیادی برای صعود به آن وجود دارد.

 

دره اوشان-فشم (اوشون-فشم)

 

اوشان و فشم به ترتیب در 30 و 35 کیلومتری شمال شرقی تهران قرار دارند و از طریق جاده لشکرک قابل دسترسی بوده و دارای باغ های میوه بسیار و آب و هوایی معتدل در فصل بهار و تابستان است. روستاهای آهار، شکرآب، زیگون، گرماب دره و میگون نیز در همان حوالی از مناطق تفریحی هستند که برای سفرهای یک روزه کاملا مناسب می باشند.

 

امام زاده داود

 

امام زاده داوود يکی از مشهورترين امام زاده های اطراف تهران است که در کوهستان های شمال غربی تهران واقع شده است. این بنا در 15 کیلومتری فرحزاد قرار داشته و از لحاظ جغرافیایی منطقه ای سردسیر است. بیشتر شهرت امام زاده داوود به خاطر مسیر منتهی به امام زاده است که از میان دره های زیبا و سرسبز می گذرد و در تمام فصول، به خصوص در ایام خنک سال مسافران و گردشگران بسیاری از این مناظر دیدن می کنند.

 

دربند-قله توچال

 

دامنه جنوبی البرز که به کوهستان توچال شهرت دارد، میعادگاه اصلی کوهنوردان و ورزشکاران تهرانی است. کوهستانی که به رغم مرتفع و صعب العبور بودن؛ یکی از شلوغ ترین مکان های تفریحی ایران به حساب می آید. کوهستانی که روزهای تعطیل، از مسیرهای مختلف، پذیرای هزاران کوهنورد، صخره نورد و دوست دار طبیعت است.

 

حسینیه جماران

 

حسينيه جماران بنايي دو طبقه و به مساحت 800 متر مربع است که تاريخ ساخت آن به سال 1232 ه.ش (1275 ه.ق‌) مي‌رسد. سيد ابراهيم جماراني آن را وقف دهکده کرده و در سال 1355 ه.ش توسط اهالي بازسازي شده است‌. اين حسينيه در سال 1358 از طرف حجت‌الاسلام امامي جماراني در اختيار امام‌خميني (ره‌) قرار گرفت‌.

 

 

موزه برادران امیدوار

 

در سال 1333 هجری شمسی دو ایرانی به نامهای عیسی و عبدالله امیدوار با شور و عشق فراوان به جهت دیدن نادیده های این کره خاکی سوار بر موتور سیکلتهای خود پا برون از زادگاه خود؛ تهران گذاشتند و سفری را آ غاز نمودند که لحظه به لحظه آن برای این دو برادر سرشار از حادثه و اتفاق بود و وقایع تلخ و شیرینی که در آن سالها در بزرگترین و معتبرترین نشریات جهان چاپ می گردید و شگفتی و تعجب و تحسین خوانندگان را بر می انگیخت.

 

کاخ نیاوران

 

ناصرالدین شاه قاجار در 1267 ه.ق دستور داد تا در منطقه نیاوران که در شمال دارالسلطنه تهران و نزدیک دارآباد بود مجموعه قصرهایی را بسازند تا بتواند در تعطیلات تابستان از گرمای شهر به آن پناه ببرد. بخش اصلی این کاخ ها در دو طبقه شامل؛ شاه نشین، کرسی خانه، حمام و حدود 50 دستگاه خانه، هرکدام شامل 4 اتاق و یک ایوان برای زنانش بود. این کاخ در سی و یکمین سال حکومت پنجاه ساله ناصرالدین شاه به جهان نمای صاحبقرانیه مشهور شد.

 

کاخ سعد آباد

 

در کوهپایه های توچال و دره سرسبز دربند، مجموع یک میلیون و یکصد هزار متر مربعی قرار دارد که به دلیل زیبایی و طراوتی که در آن وجود دارد به نام سعدآباد یا محل سعادت و خوشبختی نام گرفته است. این مکان امروزه با مجموعه هیجده کاخ بزرگ و کوچک از دوره های قاجار و پهلوی، یکی از بزرگ ترین و مهم ترین مجموعه موزه های ایران است. پس از کودتای 1299، این عمارت توسط رضاخان، از ابوالفتح سردار اعظم به مبلغ 400 هزار تومان خریداری شد. نخستین بنایی که در این دوره در آن ساخته شد؛ کاخ سبز یا اقامتگاه رضا شاه بود.

 

کاخ گلستان

 

مجموعه کاخ گلستان تنها یادگار به جای مانده از ارگ تاریخی تهران، محل اقامت شاهان ایرانی است. سابقه تاریخی ارگ سلطنتی به روزگار صفویه باز می گردد. اما قدیمی ترین آثار موجود در مجموعه گلستان؛ متعلق به دوران کریم خان زند است.

 

 

http://www.saeedsite.mihanblog.com

 

 

 

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
مدیر وبلاگ : SAEED NOORY سلام . به وبلاگ خودتان خوش آمدید، ((((دوست عزیز با عضویت در این وبلاگ میتوانید مطلب دلخواهتان را بنویسید )))) *** اعضای محترم وبلاگ میتوانند با ورود به انجمن ، گفتگوی آنلاین داشته باشند ***
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا مطلب مورد نظرتان را یافتید؟
    اگر بخواهید کامپیوتر داشته باشید،کدام را تهیه می کنید؟
    اگر بخواهید بازی کنید ، کدام دستگاه را تهیه خواهید کرد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 392
  • کل نظرات : 83
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 57
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 55
  • بازدید امروز : 47
  • باردید دیروز : 104
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 344
  • بازدید ماه : 344
  • بازدید سال : 29,803
  • بازدید کلی : 357,751
  • کدهای اختصاصی

    فال عشق

    تور
    تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان به وبلاگ خودتون خوش آمدید! وآدرس http://shn.rozblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

    ارسال لینک

    مترجم سایت

    مترجم سایت

    Seo Monitor

    widgets